Na czym polega e-commerce?
Pojęcie może brzmieć zawile, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie praktykowany handel drogą elektroniczną. Najbardziej znaną jego formą są na pewno sklepy w sieci. To wszelkie działania, które sprzyjają zawieraniu umów handlowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się współczesne urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to do końca poprawne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że wybranie produktu i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, odbywa się w sposób standardowy lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pomocą sieci. Tu zamawia się wyrób, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup otrzymuje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, co determinują głównie korzyści, jakie powstają z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedających. Większe możliwości wyboru, jeśli chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny posiada też słabsze strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl